Zomer Zangavond GZB Zomer Zangavond GZB
Donderdag 31 augustus 2023 in de Dorpskerk in Ouddorp, aanvang: 19:30 uur.
Organist : Hans Villerius. Instrumentaal: door: Alexandre van den Berg.
Spreker voor de GZB: Kees en Claudia Geluk terugkerend uit Costa Rica.

Kees en Claudia Geluk zijn met hun vier kinderen uitgezonden uit wijkgemeente de Dorpskerk van de Protestantse Kerk te De Bilt in samenwerking met de GZB. Ze houden zich bezig met theologisch onderwijs en zetten zich in voor mensen in de marge in Costa Rica.
Wij zijn Kees en Claudia Geluk en werken sinds juli 2018 in Costa Rica. We hebben elkaar in 2002 leren kennen in Nicaragua. Kees was toen werkzaam als vrijwilliger en Claudia was bezig met haar studie anesthesie en heel actief in haar kerkelijke gemeente. Kees heeft een achtergrond in muziek, theologie en ICT. Samen hebben we vier kinderen: Thomas, Juan, Marcos en Martha.
Claudia werkt in de arme wijk La Tabla in San José. Daar geeft ze bijles aan kinderen met leerachterstanden op school. Ook helpt ze vrouwen van binnen en buiten de kerk via bijeenkomsten waar ze leren over thema’s als zelfvertrouwen, relaties en opvoeding. Daarnaast geeft Claudia pastorale bijstand in Casa Esperanza; een plaats waar kankerpatiënten van het platteland tijdens hun behandeling in de hoofdstad mogen verblijven. Kees is docent aan het seminarium ESEPA. Daar werkt hij voor het programma Una Iglesia al Servicio (“een Dienstbare Kerk”). In dat programma worden plaatselijke kerken begeleid en getraind om diaconaal betrokken te zijn op hun buurt. Er is daar aandacht voor verschillende aspecten: van Bijbelse achtergronden tot communicatieve en organisatorische vaardigheden.