Activiteitencommissie Activiteitencommissie

De activiteiten commissie van de Hervormde gemeente Ouddorp wil zich graag op aan u voorstellen en vertellen wat zij doet.
Jaarlijks vergaderen we ongeveer 4 keer met elkaar. In deze vergaderingen worden plannen gemaakt voor de activiteiten die gepland/georganiseerd gaan worden, we overleggen wie wat doet en alles wordt bij elke vergadering op papier gezet en uitgewerkt door de notulist. De notulen worden vervolgens gestuurd naar alle commissie leden, kerkenraad, koster, en kerkrentmeesters zodat iedereen op de hoogte is van onze activiteiten.
 
Wij organiseren verschillende activiteiten zoals zangavonden, snuffelmarkten, fietstocht, kerstpost, lezingen, bloemschikken, minimarkten ect.
Een ieder in de commissie heeft zo zijn eigen taken wie wat organiseert en uiteraard wordt de publicatie doorgegeven in kranten, ons maandelijkse kleine kracht, blauwe stapper en websites.
 
Ons grootste doel is het verzamelen van geld voor de kerk, het kerkgebouw en de predikant om zo het Woord van God in stand te kunnen houden.
Daarbij ondervinden/beleven we saamhorigheid in alle activiteiten die we met elkaar als gemeente en bezoekers en tevens als Christenen onder elkaar beleven. Dit is prachtig en fijn om te zien.
 
Elke keer weer zijn we vol ideeën en enthousiast voor alle activiteiten die komen gaan. Dit alles doen we met volle inzet en met de kracht van onze Schepper.
De activiteitencommissie hoopt ook in dit jaar weer diverse activiteiten te organiseren.
Voor al onze activiteiten kijkt u in onze agenda.
Ons rekeningnummer is NL18 RABO 0146 3826 25. 
Ons emailadres is















 
 
 


 

 
 

 
 
 
Team Team

v.l.n.r. Anne Grinwis, Rianne Klepper, Danielle Quist, Alette en Jan Steenbergen.
 
Nieuws Nieuws
Acties die niet doorgaan
Zoals op veel plekken kunnen ook bij ons veel geplande acties helaas niet doorgaan. Het gaat hierbij om de volgende dingen:
  • Jaarmarkt (en vrijwilligersavond)
  • Zangavond 11 april
  • Inzameling van tweedehands spullen bij Fam. Meijer
  • Inzameling van andere spullen, bij o.a. Anne Grinwis en Daniëlle Quist
  • Verkoop van snoeprollen bij Alette Steenbergen
Uiteraard is het ook voor ons een teleurstelling dat met name de jaarmarkt niet door kan gaan. Toch proberen we ook naar andere manieren te kijken om geld in te zamelen voor de kerk en om de verbinding met elkaar te zoeken.

Tulpenactie
Zo hebben we afgelopen maand een spontane tulpenactie georganiseerd. Aanleiding waren de beelden van kwekerijen die hun bloemen moesten wegdoen in verband met tegenvallende vraag. Het idee was om niet alleen de tulpen alsnog een goede bestemming geven, maar ook om mensen juist nu een hart onder de riem te steken. Het was fijn om te merken dat zoveel mensen enthousiast waren over de actie, mede daardoor hebben we uiteindelijk 157 bossen tulpen kunnen bezorgen. De actie heeft €161,- opgebracht. Allen bedankt voor het meedoen, het bezorgen en de leuke reacties!

Bakkersactie
Verder willen we binnenkort een bakkersactie organiseren, waarbij u als gemeentelid producten van de bakker kunt bestellen (o.a. bolletjes en eierkoeken, maar ook zoete en hartige producten). De bestelling kan dan de dag voor Hemelvaart opgehaald worden. In de volgende Kleine Kracht krijgt u een bestellijst waarmee u uw bestelling kan doorgeven. We denken erover na om ook bestellingen te bezorgen, meer informatie daarover volgt.

Kleedjesmarkt
De kleedjesmarkt gaat vooralsnog wel door. We houden uiteraard de situatie in de gaten, maar voor nu gaan we ervan uit dat het gewoon kan doorgaan. Dit jaar zal het D.V. zaterdag 22 juni gehouden worden, en is er dus weer de mogelijkheid om uw eigen spullen te verkopen op een kleedje. Een plekje van 4 meter kost 10 euro. U kunt zich alvast aanmelden bij Daniëlle Quist, 06-23464879 of per mail naar

Ideeën
Heeft u ideeën hoe we ook in deze tijd acties kunnen organiseren, dan horen we dat graag. U kunt altijd één van de commissieleden een berichtje sturen.

Besteding opbrengst 2020
In overleg met de kerkrentmeesters hebben we besloten om de opbrengst voor het komende jaar te wijden aan de predikantsplaats. Zeker het komende jaar zal juist daar meer geld nodig zijn, i.v.m. het komende beroepingswerk en (hopelijk) ook een nieuwe predikant.

Actie Paasbrunch
De volgende actie die gepland staat is de 𝐀𝐜𝐭𝐢𝐞 𝐏𝐚𝐚𝐬𝐛𝐫𝐮𝐧𝐜𝐡. Op 2e paasdag (13 april) kunt u een Paasbrunch laten bezorgen in Ouddorp. Kosten per 2 personen vanaf € 12,50. U heeft de keuze uit een aantal pakketten (met alleen verpakte producten). Informatie vindt u hieronder. Bestellingen kunt u doorgeven per mail of whatsapp via: of 06-10332631 bij Rianne Klepper. De bezorgtijden zijn tussen 11:00 en 13:00 uur of in overleg. Uiterste besteldatum is 9 april a.s. Betaling: u ontvangt een betaalverzoek per whatsapp of u mag het bedrag overmaken op NL18 RABO 0146 3826 25 t.n.v. Herv.Gem.Ouddorp o.v.v. 'paasbrunch'.



Diverse Paasbrunch pakketten te bestellen, deze bevatten het volgende:
 
Paasbrunch standaard
€ 12,50 (2 personen)
Afbakbroodjes (8 st.), boter, eieren, broodbeleg hartig  (2 srt)
en zoet (2 srt) (karne)melk en sap.
Paasbrunch extra 
€ 15,00 (2 personen)
Afbakbroodjes (8 st.), boter, eieren, broodbeleg hartig  (3 srt)
en zoet (2 srt) (karne)melk en sap, paasstolletje en fruit (1 srt)
Paasbrunch luxe
€ 17,50 (2 personen)
Afbakbroodjes (8 st.), boter,  eieren, broodbeleg hartig  (5 srt)
en zoet (2 srt) (karne)melk en sap, paasstolletje en fruit (2 srt)